KLASA 1B Dziennikarsko-artystyczna: przed końcową klasyfikacją

Kończy się obecnie rok szkolny 2023/24. Do końcowej klasyfikacji pozostało nam niewiele czasu, ponieważ mamy przed sobą jeszcze sporo dni wolnych od zajęć dydaktycznych (majowe święta, matury) oraz 10-dniowy wyjazd dużej grupy uczennic i uczniów na wycieczkę do Hiszpanii. Czas więc na podsumowanie naszej dziennikarskiej innowacji pedagogicznej i zatroszczenie się o oceny końcowe.

Pragnę przypomnieć, że realizacja naszych zajęć dziennikarskich jest innowacją pedagogiczną i nie ma nic wspólnego z ,,odfajkowania'' obecności raz w tygodni na lekcji wyznaczonej planem zajęć. 
Od samego początku zakładaliśmy stosowania jako metody realizacji naszej innowacji: UCZENIE SIĘ PRZEZ DZIAŁANIE (learning by doing). 

Każda uczennica/każdy uczeń był zobowiązany raz na tydzień wykonać jakąś dowolną publikację. Ich zakres był bardzo szeroki, łącznie nawet dla banalnie minimalnym dla osób nie tylko niezainteresowanych ale nawet leniwych.
,,Lekcje sobie ważenie'' tych obowiązków zaowocowało ponownym przypomnieniu wraz z opublikowaną (dla słabszych i bardziej leniwych) ,,ściągawką listy możliwych aktywności.   Zobacz TUTAJ: Konsultacje zbiorowe / za lekcje 2024-03-07/2024-03-28

Obecnie nastał czas posprzątania przed wystawieniem ocen na koniec roku. Słaba, beznadziejna ocena jest bez znaczenia i nieważna.
Jedynym poważnym problemem jest ewentualne zmarnowanie roku jaki mógł być (a przecież miał takim być) na indywidualny, osobisty rozwój, (uczenie się przez działanie): nie ma działania, nie ma uczenia się. Jest NIC. 

 

Informuję niniejszym, że oceny dobre i bardzo dobre z naszej innowacji wystawione mogą być jedynie tym osobom, które w jakiś sposób angażowały się w nasze działania dziennikarskie i cokolwiek robiły w ramach naszych zajęć.

Stwarzamy ostatnią szansę na ,,wyście z tego NIC na potrzeby końcowej klasyfikacji:

    1. Wszystkich uczniów obowiązuje wykonanie tygodniowych obowiązkowych notatek w kategorii
      ! KALENDARIUM AKTYWNOŚCI opisanych w punkcie 1 opisu z poprzedniego miesiąca: Konsultacje zbiorowe / za lekcje 2024-03-07/2024-03-28. Oceny za to zadanie mogą być poprawiane, dlatego w GPE, jeśli pokaże się ocena na 0% to będzie oznaczona zgodnie z ostatnimi ustaleniami zapisu ocen podlegających poprawie zapisana w formie 0(!) 

      Za obecny tydzień ocena zostanie wystawiona w niedzielę, dnia 28 kwietnia.

    2. Osoby, które były cały rok bierne i nic nie publikowały, aby otrzymać przyzwoitą ocenę muszą wykonać do końca roku co najmniej 2 publikacje z katalogu wcześniej wymienionym  w marcowym wykazie: Konsultacje zbiorowe / za lekcje 2024-03-07/2024-03-28

    3. Wysoko oceniane będą nadsyłane z wycieczki do Hiszpanii materiały reporterskie.

bieżące informacje dziennikarskiej innowacji pedagogicznej

 


 


    

Sieciowa platforma robocza innowacji pedagogicznej: uczenie się przez działanie  (learning by doing) realizowanej w VI LO w Gdańsku:
DZIENNIKARSTWO INTERNETOWE narzędziem rozwoju kompetencji cyfrowych oraz miękkich kompetencji społecznych.


 

 

My w sieci

Zasoby sieciowe dziennikarskiej innowacji: 

Patronat Medialny


Innowacja pedagogiczna jest realizowana pod patronatem medialnym i we współpracy z Miesięcznikiem Społeczno-Kulturalnym KREATYWNI (http;//e-kreatywni.eu) Wyróżniający się uczniowie z klas dziennikarskich (za zgodą prawnych opiekunów/rodziców) odbywają staż dziennikarski w redakcji miesięcznika. Miesięcznik Kreatywni zajmuje się promocją młodych pozytywnych, kreatywnych i solidarnych. Jest również organizatorem różnych konkursów dla dzieci i młodzieży dla inicjowania ich kreatywności.

 

 

kontakt


VI Liceum Ogólnokształcące im. Obrońców Helu
ul. Głęboka 11
80-759 Gdańsk

STUDIO RADIOWE
sala nr 07 (parter)

Koordynator:

Janek Jackowicz Korczyński

jan-korczynski@vilogdansk.pl
facebook.com/janekjk/

Finansowanie innowacji

Innowacja pedagogiczna jest finansowana ze środków przyznanych przez Urząd Miasta Gdańsk.