14 lutego: WALENTYNKI

14 lutego, w Walentynki. sporo się dzieje w naszej szkole.

To jest oczywiste, że w ramach naszych zajęć dziennikarskich AŻ SIĘ PROSI, aby zarejestrować z tej okazji jakieś materiały reporterskie.  Kady ma przy sobie smartfon, więc ma możliwość realizacji jakiegoś elementy reporterskiego. (foto, wideo, audio). Może ktoś pofatyguje się nagrać jakieś materiały reporterskie dla radia? Wszystkie takie działania będą docenione w ramach naszego nowego przedmiotowego systemu  oceniania jaki omówimy na najbliższych czwartkowych zajęciach. 

Zaczynamy 2 semestr zajęć z dziennikarskiej innowacji pedagogicznej

W dniu dzisiejszym realizujemy pierwsze zajęcia konsultacji zbiorowych (= pierwszą lekcję, tradycyjnie to nazywając) w drugi semestrze bieżącego roku szkolnego.  W nawiązaniu do ustaleń z ubiegłego tygodnia (zob.: http://pressmedia.vilogdansk.pl/index.php/blog/konczymy-semestr-pierwszy-zmiany-w-semestrze-drugim) wprowadzamy radykalne zmiany w realizacji naszych zajęć. 

Kończymy semestr pierwszy, duże zmiany w semestrze drugim...

Zgodnie z ustaleniami podjętymi przed przerwą świąteczną do dnia dzisiejszego zawieszony był obowiązek wykonywania cotygodniowych prac w ramach naszej metody ,,learning by doing''. Jedyne co należało zrobić to uzupełnić zaległe prace.

Od dnia dzisiejszego wprowadzamy radykalną zmianę metody realizacji naszych zajęć.

http://miesiecznik.e-kreatywni.eu/images/blog/2023-10/sylwek.png

Nasze radio gra dla Sylwka Szwedy: przywróćmy mu głos

Współpracujący z naszym radiem od wielu lat poeta, kompozytor i muzyk śląski Sylwek Szweda dnia 15 października miał wypadek w wyniku, którego doznał obszernego udaru mózgu.

Podsumowanie semestru: do wiadomości rodziców i innych osób

Do godziny 10tej, dnia 18 grudnia miałem obowiązek zamknąć wystawianie semestralnych przewidywanych ocen z dziennikarskiej innowacji pedagogicznej - i tak właśnie zrobiłem. Szkoda, że nie wszystkie osoby skorzystały z możliwości uzupełnienia zaległości: cóż, każdy jest wolnym człowiekiem i dokonuje swoich wyborów. 

W minionych dniach dostawałem zapytania od niektórych rodziców uczennic klas dziennikarskich o możliwość poprawienia ocen ich dzieci. Starałem się szeroko odpowiedzieć jak i dlaczego ten przedmiot jest INNOWACJĄ PEDAGOGICZNĄ. Myślę, że warto powtórzyć to do publicznej wiadomości, a więc poniżej cytuję, przydługie pewnie, wytłumaczenie jak działamy i dlaczego tak działamy....
Być może taka powtórka tych zasad przyda się tym uczniom, którzy są mentalnie nieobecni na naszych zajęciach....

Każdy uczy się (przez działanie) samodzielnie: kiedy chce i jak chce...

Przypominamy zasady uczenia się przez działanie w naszej dziennikarskiej innowacji pedagogicznej i podpowiadamy (ponownie) JAK TO ROBIĆ.
Rozwijamy swoje kompetencje poprzez trening POPRAWNEGO publikowania treści w Internecie zgodnie z obecnie aktualnymi możliwościami z uwzględnieniem algorytmów zarządzających informacją w sieci. Trenujemy tworzenie różnych form publikacji ale tematycznie staramy się ograniczać do osobiście i społecznie użytecznych treści.

GRUDNIOWE ZAJĘCIA z dziennikarstwa bez udawania uczenia się...

Nasze dziennikarskie zajęcia w grudniu wymuszają na nas działanie TAKIE JAK Z ZAŁOŻENIA MIAŁY BYĆ OD POCZĄTKU naszej dziennikarskiej innowacji pedagogicznej. 
Dlaczego? Bo w grudniu w większości czwartków, kiedy mamy wyznaczone lekcje z naszej innowacji w szkolnym planie zajęć to w grudniu właśnie wypadają różne imprezy, przez które lekcje się nie odbędą.  Już 30-tego listopada przepadło część lekcji (ANDRZEJKI organizowane przez samorząd szkolny). W grudniu w czwartki będą się odbywać:

  • Mikołajkowe finału siatkówki
  • Konkurs piosenki świątecznej

a tym samym na planowych zajęciach spotkamy się tylko jeden raz 14 grudnia, a do końca 1 semestru tylko dwa razy w styczniu!!!!

CZAS WIĘC SIĘ PRZESTAWIĆ ostatecznie:

Dodajemy nową formę publicystyczną

Od dnia 30 listopada 2023 r. wprowadzamy możliwość realizacji swojej dziennikarskiej aktywności w ramach naszych zajęć w nowej formie: tematycznym blogu: STYL ŻYCIA 

Zasady naszej metody UCZENIA SIĘ PRZEZ DZIAŁANIE (learning by doing): przypomnienie zasad.

Musimy to nieustannie przypominać, bo ciągle gdzieś w mentalności tkwi nam stary nawyk, że szkoła ma uczyć ucznia, a przecież to przestarzały mit.

My w sieci

Zasoby sieciowe dziennikarskiej innowacji: 

Patronat Medialny


Innowacja pedagogiczna jest realizowana pod patronatem medialnym i we współpracy z Miesięcznikiem Społeczno-Kulturalnym KREATYWNI (http;//e-kreatywni.eu) Wyróżniający się uczniowie z klas dziennikarskich (za zgodą prawnych opiekunów/rodziców) odbywają staż dziennikarski w redakcji miesięcznika. Miesięcznik Kreatywni zajmuje się promocją młodych pozytywnych, kreatywnych i solidarnych. Jest również organizatorem różnych konkursów dla dzieci i młodzieży dla inicjowania ich kreatywności.

 

 

kontakt


VI Liceum Ogólnokształcące im. Obrońców Helu
ul. Głęboka 11
80-759 Gdańsk

STUDIO RADIOWE
sala nr 07 (parter)

Koordynator:

Janek Jackowicz Korczyński

jan-korczynski@vilogdansk.pl
facebook.com/janekjk/

Finansowanie innowacji

Innowacja pedagogiczna jest finansowana ze środków przyznanych przez Urząd Miasta Gdańsk.