Fabryka Samochodów Osobowych (FSO) została założona w 1951 roku w Warszawie, Polska, jako główny producent samochodów osobowych w kraju. FSO zaczął produkcję pod licencją marki radzieckiej, a pierwszym produktem był samochód osobowy Warszawa, który był modelem inspirowanym radzieckim samochodem GAZ-M20 Pobieda.
W latach 60. i 70. FSO kontynuował produkcję modelu Warszawa, który był popularnym samochodem służbowym i taksówką w Polsce. Jednakże, w latach 70. i 80. FSO rozpoczął współpracę z włoskim Fiatem, która doprowadziła do produkcji samochodów osobowych na licencji Fiata, takich jak Fiat 125p oraz Fiat 126p (nazywany popularnie "Maluch").
W 1990 roku FSO został sprywatyzowany, co otworzyło drogę dla zmian i modernizacji. W latach 90. FSO próbował wprowadzić własne modele, takie jak FSO Polonez Caro, ale nie odniosły one takiego sukcesu jak starsze modele lub samochody produkowane na licencji Fiata.
W latach 2000. FSO zaczął mieć problemy finansowe, a w 2011 roku firma ogłosiła bankructwo. Jednakże, niektóre linie produkcyjne i aktywa zostały sprzedane, co pozwoliło na kontynuowanie produkcji pod innymi markami.
Mimo upadku samej marki FSO, samochody tej marki pozostają często wspominane w Polsce ze względu na swoją historyczną rolę w motoryzacji kraju.