Nadsterowność jest to moment, w którym auto na zakręcie traci tył samochodu [traci przyczepność do do drogi], i doprowadza to do obrotu o 360 stopni lub wypadnięciem z drogi.
Dochodzi do tego w momencie gdy przednia oś ma więcej przyczepności, wtedy tył jest bardziej podatny na poślizgi czyli chwile nadsterowności. Jak się uratować przed czymś takim? Można po prostu z kontrować w odpowiednią stronę, lub zmieniając ustawienia w aucie stabilizatorze.
Podsterowność występuje w momencie kiedy wjeżdżając w zakręt nie możemy się w niego dobrze złożyć i dotykamy pobocza czasem nawet wjeżdżając w nie. Dochodzi to przez brak przyczepności na przedniej osi auta lub w sportach motorowych przez niedogrzane ogumienie. Najlepszy sposób na zapobiegnięcie tego to pojechać trochę wolniej żeby na pewno wyrobić i zmienić również ustawienia w aucie ale to raczej, może gorzej wyjść chyba że ma się duży problem z tym.
Źródło informacja własna.