Lekcja 2023-11-30: bieżące uwagi redakcyjne

Uwagi redakcyjne przed zajęciami stacjonarnymi / konsultacjami zbiorowymi w czwartek, dnia 30 listopada 2023 r.

NAJWAŻNIEJSZE UWAGI:

  1. UWAGA! Przypominamy, że nasze dziennikarskie zajęcia to UCZENIE SIĘ przez działanie, a nie tylko udział raz w tygodniu w stacjonarnej lekcji. Działać możemy w dowolnym czasie według własnego wyboru (również, jeśli tak wolisz, na czwartkowych planowych lekcjach). Każdy tydzień systematycznej aktywności jest oceniany w dzienniku elektronicznym GPE.

  2. Ważna uwaga z doświadczenia minionych tygodni:
    PUBLIKUJEMY NIE PO TO, ABY ODFAJKOWAĆ OBOWIĄZKOWE ZADANIE, ale po to aby doskonalić się by robić to poprawnie i coraz lepiej. 
    Tym samym nie można publikować cokolwiek i jakkolwiek tak, jakby się nie słuchało co było tłumaczone na spotkaniach czwartkowych.  Nader częstej i powszechnej  ,,niekontaktowości'' uwagi uczniów na lekcjach, (,może zdarzać się z różnych przyczyn) nie oceniam i nie potępiam. Ale jeśli się nie widziało, nie słyszało co robimy i jaki jest tego cel to nie jest powód, aby robić byle co i byle jak. DLATEGO KAŻDY MA DO DYSPOZYCJI ściągawki JAK TO ZROBIĆ w dziale serwisu POMOC.

  3. Przypominamy, że nie publikujemy ,,byle co'' i ,,cokolwiek'' ale tworzymy określone publikacje: Serwis Informacyjny, artykuły, reportaże, felietony oraz dopuszczalne są publikacji kreatywności w zakresie: proza, poezja, ars plastycznie, ars muzycznie.

  4.  Aby ułatwić nadrobienie zaległości tym co byli w minionych 3 miesiącach całkowicie bierni wprowadziliśmy dział publikacji wymagający już skandalicznie mało wysiłku w postaci Galerii jednego FOTO. W listopadzie 2023 roku miało to na celu ułatwienie nadrobienia zaległości dlatego zasady publikacji i oceniania w tym dziale były wyjątkowo mało wymagające. 
    UWAGA! Od dnia 1 grudnia zmieniamy zasady publikacji w tej galerii. Wprowadzana jest moderacja publikacji w tym dziale. 
    1. Celem tej galerii jest dzielenie się WYJĄTKOWYMI FOTGRAFIAMI zarejestrowanym naszym smartfonem. W dziale mogą być publikowane fotogramy, których wyjątkowość wynika z:

      1. wyróżniającej się wartości artystycznej ujęcia

      2. niebanalną formą ciekawego opowiadania obrazem - ty wymagany jest odpowiedni tytuł korespondujący z przekazem obrazu. 
    2. Publikacja w tym dziale ma charakter konkursowy. Zaliczone będą tylko prace wyróżniające się (jak wspomniano wyżej). Propozycje takich prac publikować należy w kategorii:  dla One Photo. Publikacje z tej kategorii wyświetlane są jedynie w prywatnej strefie chronionej po zalogowaniu. Prace te zostaną zaliczone jako praca podlegająca ocenie w GPE tylko w wypadku konkursowego zaakceptowania przez nauczyciel. Przeniesie on wtedy publikację do publicznie dostępnej galeria ONE PHOTO.

  5. WPROWADZA SIĘ REDAKCYJNE i EDUKACYJNE  WSPARCIE dla autorów w następujących formach:
    (uwaga - mechanizmy wdrożono obecnie i nie dotyczą wcześniejszych publikacji)

    1. Uwagi redakcyjne (wskazanie na konieczność poprawek, a tym samym poprawienia oceny) wyświetlają się po zalogowaniu do prywatnej strefy chronionej

    2. Autor, jeśli zrealizuje poprawki powinien zwrócić się do nauczyciela o ich akceptację. Akceptacja poprawek wiąże się z usunięciem uwag do tej publikacji oraz poprawieniem oceny. Uwaga: Nauczyciel nie moderuje publikacji już ocenionych. O zmianie (korekcie) trzeba go poinformować.

    3. uwagi redakcyjne  w prywatnej strefie chronionej widoczne są dla wszystkich. W naszym zespole uczymy się na błędach swoich oraz błędach koleżanek i kolegów. Może to być skuteczniejsze a poza tym chcemy uczyć się pracować zespołowo.

    4. Wprowadza się w publicznie dostępnej wersji serwisu oznaczenie publikacji, które zawierają błędy redakcyjne i wymagają korekty autorskiej. Publikacje takie są oznaczone literałem:
      • Zawiera błędy redakcyjne: => Wymagana korekta
      Adnotacja ta zostanie usunięta po zatwierdzeniu oprawek przez nauczyciela na wniosek autora.

    5. Przyjęta metoda jest bardzo mocno i racjonalnie uzasadniona metodycznie.

      1. Publiczna widoczność niepoprawnych publikacji może być czynnikiem MOBILIZUJĄCYM autora, aby zrealizował wymagane korekty. Robienie korekty jest formą uczenia się. Zaniechanie tego jest zaniechaniem uczenia się,

      2. Jeśli publicznie wyświetlane są nie do końca poprawne publikacje to ważne jest aby publicznie widziane niedoskonałości obciążały autorów a nie jakość naszego serwisu.

  6. Jeszcze inaczej są traktowane publikacje całkowicie nie do zaakceptowania z powodów KRYTYCZNYCH BŁĘÓW FORMALNYCH, TECHNICZNYCH  lub MERYTORYCZNYCH.
    Takie publikacje zostają wyłączone z publicznej widoczności i przeniesione do Kategorii: BŁĘDNE PUBLIKACJE: DO POPRAWIENIA . Publikacje te dostępne są w PRYWATNEJ STREFIE CHRONIONEJ w menu rozwijanym w z pozycji [LEKCJE].

My w sieci

Zasoby sieciowe dziennikarskiej innowacji: 

Patronat Medialny


Innowacja pedagogiczna jest realizowana pod patronatem medialnym i we współpracy z Miesięcznikiem Społeczno-Kulturalnym KREATYWNI (http;//e-kreatywni.eu) Wyróżniający się uczniowie z klas dziennikarskich (za zgodą prawnych opiekunów/rodziców) odbywają staż dziennikarski w redakcji miesięcznika. Miesięcznik Kreatywni zajmuje się promocją młodych pozytywnych, kreatywnych i solidarnych. Jest również organizatorem różnych konkursów dla dzieci i młodzieży dla inicjowania ich kreatywności.

 

 

kontakt


VI Liceum Ogólnokształcące im. Obrońców Helu
ul. Głęboka 11
80-759 Gdańsk

STUDIO RADIOWE
sala nr 07 (parter)

Koordynator:

Janek Jackowicz Korczyński

jan-korczynski@vilogdansk.pl
facebook.com/janekjk/

Finansowanie innowacji

Innowacja pedagogiczna jest finansowana ze środków przyznanych przez Urząd Miasta Gdańsk.