,,co w naszym projekcje piszczy''

Każdy uczy się (przez działanie) samodzielnie: kiedy chce i jak chce...

Przypominamy zasady uczenia się przez działanie w naszej dziennikarskiej innowacji pedagogicznej i podpowiadamy (ponownie) JAK TO ROBIĆ.
Rozwijamy swoje kompetencje poprzez trening POPRAWNEGO publikowania treści w Internecie zgodnie z obecnie aktualnymi możliwościami z uwzględnieniem algorytmów zarządzających informacją w sieci. Trenujemy tworzenie różnych form publikacji ale tematycznie staramy się ograniczać do osobiście i społecznie użytecznych treści.

 Najważniejsza zasada: to Ty się uczysz, a nie szkoła, nauczyciel, lekcja w szkole uczy ciebie.  Niestety tak działa obecnie społeczeństwo 21 wieku.   

  1. Tak więc niezależnie od tego czy lekcji w danym tygodniu są, czy ich nie ma każdą osobę obowiązuje opublikowanie raz na tydzień CO NAJMNIEJ jednej pozycji na naszej roboczej platformie pressmedia.vilogdansk.pl.

  2. BARDZO WAŻNE: to nie jest zadanie do wykonania (byle jak i byle co, aby odfajkować) a poprawne opublikowanie poprawnego dokumentu. Robimy to ciągle to samo, bo trening czyni mistrza a kompetencje utwierdzają się wyłącznie przez ich wykorzystywanie. 

  3. Na naszej platformie wprowadzone zostały mechanizmy MODEROWANIA przez nauczyciela  tego indywidualnego samorozwoju:
    1. Każda publikacja błędna jest oznaczana i publicznie wyświetla się przy niej informacja: Zawiera błędy Redakcyjne: => Wymagana korekta
    2. W wewnętrznej strefie chronionej dostępnej po zalogowaniu przy publikacjach wymienionych powyżej w punkcie a) wyświetlają  się uwagi redakcyjne z wyszczególnieniem błędów i braków tej publikacji.
      1. Autor może błędy usunąć i po powiadomieniu o tym nauczyciela uwagi te zostaną usunięte a wystawiona ocena poprawiona
    3. W wewnętrznej strefie wyświetlają się też inne uwagi redakcyjne, na tematy nie wymagające wykonania poprawek przez autora. Informują one o uzupełnieniach w dokumencie wykonanych w ramach jego moderacji lub sugestiach jak go zrobić więcej.
      1. Wspomniane w punkcie c) uwagi mogą zostać usunięte tylko wyłącznie przez formalna prośbę autora dokumentu 
    4. Dokumenty z tak krytycznymi błędami, że są zbyt wstydliwe aby je publicznie pokazać oceniane są negatywnie (0%) i przenoszone w wyniku moderacji do kategorii: BŁĘDNE PUBLIKACJE i ich wykaz wyświetla się po zalogowaniu do wspomnianej wyżej PRYWATNEJ STREFY CHRONIONEJ (taka lista wstydu) . Wszystkie tak wycofane dokumenty zaopatrzone są  wyróżnioną czerwoną czcionką w uwagi nauczyciela określające dlaczego zostały one wycofanie i niezaliczone 
      1. dokumenty z ,,listy wstydu'' wspomniane powyżej w punkcie d) autor dokumentu może również je poprawić i usunąć błędy. Po zgłoszeniu nauczycielowi poprawek powinien to zgłosić nauczycielowi aby ten poprawił negatywną ocenę i usunął dokument z ,,listy wstydu'' 
    5. W prywatnej strefie chronionej (po zalogowaniu) przy każdym dokumencie wyświetlana jest ocena wystawiona za pracę wraz z datą jej wystawienia oraz korekty oceny. 

  4. Wymienione w punkcie 3) mechanizmy moderowania wprowadzone zostały w ostatnich dniach listopada i nie dotyczą wcześniejszych publikacji.

  5. SKĄD WIEDZIEĆ JAK TO ROBIĆ POPRAWNIE:
    1. Jak to zrobić poprawnie zawsze było wyjaśniane, tłumaczone na czwartkowych lekcjach. Poprzez obserwacje zaangażowania uczniów na tych lekcjach z góry nie traktujemy tego za główne źródło informacji JAK TO ROBIĆ
    2. dynamicznie rozwijana ,,ściągawka" JAK TO ROBIĆ jest dostępna w naszym systemie w formie nazwanej przez nas Akademii Młodego Dziennikarza dostępnej  w menu w opcji POMOC. 
      Słowo DYNAMICZNIE ROZWIJANA użyte jest celowo, po poszczególne posty systemu pomoc powstają na bieżąco wyłącznie  w sytuacjach kiedy nie poziom wykonanych prac jednoznacznie wykazuje nieskuteczność metody wymienionej powyżej w punkcie a). 
      Zasoby te są w trakcie ustawicznego przeredagowywania w zależności od wyników moderowania aktywności uczniów.  

My w sieci

Zasoby sieciowe dziennikarskiej innowacji: 

Patronat Medialny


Innowacja pedagogiczna jest realizowana pod patronatem medialnym i we współpracy z Miesięcznikiem Społeczno-Kulturalnym KREATYWNI (http;//e-kreatywni.eu) Wyróżniający się uczniowie z klas dziennikarskich (za zgodą prawnych opiekunów/rodziców) odbywają staż dziennikarski w redakcji miesięcznika. Miesięcznik Kreatywni zajmuje się promocją młodych pozytywnych, kreatywnych i solidarnych. Jest również organizatorem różnych konkursów dla dzieci i młodzieży dla inicjowania ich kreatywności.

 

 

kontakt


VI Liceum Ogólnokształcące im. Obrońców Helu
ul. Głęboka 11
80-759 Gdańsk

STUDIO RADIOWE
sala nr 07 (parter)

Koordynator:

Janek Jackowicz Korczyński

jan-korczynski@vilogdansk.pl
facebook.com/janekjk/

Finansowanie innowacji

Innowacja pedagogiczna jest finansowana ze środków przyznanych przez Urząd Miasta Gdańsk.