Przypominamy zasady uczenia się przez działanie w naszej dziennikarskiej innowacji pedagogicznej i podpowiadamy (ponownie) JAK TO ROBIĆ.
Rozwijamy swoje kompetencje poprzez trening POPRAWNEGO publikowania treści w Internecie zgodnie z obecnie aktualnymi możliwościami z uwzględnieniem algorytmów zarządzających informacją w sieci. Trenujemy tworzenie różnych form publikacji ale tematycznie staramy się ograniczać do osobiście i społecznie użytecznych treści.
Najważniejsza zasada: to Ty się uczysz, a nie szkoła, nauczyciel, lekcja w szkole uczy ciebie. Niestety tak działa obecnie społeczeństwo 21 wieku.
- Tak więc niezależnie od tego czy lekcji w danym tygodniu są, czy ich nie ma każdą osobę obowiązuje opublikowanie raz na tydzień CO NAJMNIEJ jednej pozycji na naszej roboczej platformie pressmedia.vilogdansk.pl.
- BARDZO WAŻNE: to nie jest zadanie do wykonania (byle jak i byle co, aby odfajkować) a poprawne opublikowanie poprawnego dokumentu. Robimy to ciągle to samo, bo trening czyni mistrza a kompetencje utwierdzają się wyłącznie przez ich wykorzystywanie.
- Na naszej platformie wprowadzone zostały mechanizmy MODEROWANIA przez nauczyciela tego indywidualnego samorozwoju:
- Każda publikacja błędna jest oznaczana i publicznie wyświetla się przy niej informacja: Zawiera błędy Redakcyjne: => Wymagana korekta
- W wewnętrznej strefie chronionej dostępnej po zalogowaniu przy publikacjach wymienionych powyżej w punkcie a) wyświetlają się uwagi redakcyjne z wyszczególnieniem błędów i braków tej publikacji.
- Autor może błędy usunąć i po powiadomieniu o tym nauczyciela uwagi te zostaną usunięte a wystawiona ocena poprawiona
- W wewnętrznej strefie wyświetlają się też inne uwagi redakcyjne, na tematy nie wymagające wykonania poprawek przez autora. Informują one o uzupełnieniach w dokumencie wykonanych w ramach jego moderacji lub sugestiach jak go zrobić więcej.
- Wspomniane w punkcie c) uwagi mogą zostać usunięte tylko wyłącznie przez formalna prośbę autora dokumentu
- Dokumenty z tak krytycznymi błędami, że są zbyt wstydliwe aby je publicznie pokazać oceniane są negatywnie (0%) i przenoszone w wyniku moderacji do kategorii: BŁĘDNE PUBLIKACJE i ich wykaz wyświetla się po zalogowaniu do wspomnianej wyżej PRYWATNEJ STREFY CHRONIONEJ (taka lista wstydu) . Wszystkie tak wycofane dokumenty zaopatrzone są wyróżnioną czerwoną czcionką w uwagi nauczyciela określające dlaczego zostały one wycofanie i niezaliczone
- dokumenty z ,,listy wstydu'' wspomniane powyżej w punkcie d) autor dokumentu może również je poprawić i usunąć błędy. Po zgłoszeniu nauczycielowi poprawek powinien to zgłosić nauczycielowi aby ten poprawił negatywną ocenę i usunął dokument z ,,listy wstydu''
- W prywatnej strefie chronionej (po zalogowaniu) przy każdym dokumencie wyświetlana jest ocena wystawiona za pracę wraz z datą jej wystawienia oraz korekty oceny.
- Wymienione w punkcie 3) mechanizmy moderowania wprowadzone zostały w ostatnich dniach listopada i nie dotyczą wcześniejszych publikacji.
- SKĄD WIEDZIEĆ JAK TO ROBIĆ POPRAWNIE:
- Jak to zrobić poprawnie zawsze było wyjaśniane, tłumaczone na czwartkowych lekcjach. Poprzez obserwacje zaangażowania uczniów na tych lekcjach z góry nie traktujemy tego za główne źródło informacji JAK TO ROBIĆ
- dynamicznie rozwijana ,,ściągawka" JAK TO ROBIĆ jest dostępna w naszym systemie w formie nazwanej przez nas Akademii Młodego Dziennikarza dostępnej w menu w opcji POMOC.
Słowo DYNAMICZNIE ROZWIJANA użyte jest celowo, po poszczególne posty systemu pomoc powstają na bieżąco wyłącznie w sytuacjach kiedy nie poziom wykonanych prac jednoznacznie wykazuje nieskuteczność metody wymienionej powyżej w punkcie a).
Zasoby te są w trakcie ustawicznego przeredagowywania w zależności od wyników moderowania aktywności uczniów.