W Gdańsku wreszcie osiągnięto porozumienie w sprawie funkcjonowania nowych autobusów elektrycznych, po staraniach władz miasta i spółki GAiT.
Na początku, pojawiły się kłopoty z zasięgiem baterii i skargi pasażerów na niedostateczne ogrzewanie pojazdów w zimie. Ostatecznie jednak, po wprowadzeniu zmian w konfiguracji i intensywnych szkoleniach kierowców, udało się poprawić efektywność nowego taboru.
Wiceprezydent Gdańska, Piotr Borawski, podkreślił, że autobusy elektryczne codziennie pokonują łącznie około 3-4 tysięcy kilometrów na różnych trasach i w warunkach pogodowych. Po dokonanej konfiguracji, wszystkie autobusy spełniają wymagania umowy przewozowej.
W trakcie pierwszych testów, miasto zebrało dane w trudnych warunkach zimowych, osiągając temperatury sięgające -8, -10 stopni Celsjusza. Po przeprowadzonej konfiguracji i szkoleniach, wszystkie autobusy wykonują swoje zadania w sposób należyty.
Dodatkowo, skoncentrowano się na szkoleniach kierowców, aby prowadzili pojazdy bardziej ekologicznie. Zmieniono ich nawyki, zobowiązując do mniej agresywnej jazdy i zwrócenia uwagi na bardziej efektywne hamowanie, co miało wpływ na osiąganie lepszego zasięgu baterii.
Władze Gdańska ogłosiły również plany zakupu kolejnych autobusów elektrycznych. Wniosek o dofinansowanie zakupu 30 nowych pojazdów został złożony, a środki na ich zakup mają pochodzić z Krajowego Planu Odbudowy.
informacja za: Autobusy elektryczne działają lepiej po zmianach