,,co w naszym projekcje piszczy''

Kończymy semestr pierwszy, duże zmiany w semestrze drugim...

Zgodnie z ustaleniami podjętymi przed przerwą świąteczną do dnia dzisiejszego zawieszony był obowiązek wykonywania cotygodniowych prac w ramach naszej metody ,,learning by doing''. Jedyne co należało zrobić to uzupełnić zaległe prace.

Od dnia dzisiejszego wprowadzamy radykalną zmianę metody realizacji naszych zajęć.

Okazało się bowiem, że większość uczennic i uczniów jest aż tak bardzo dotkniętych syndromem scholaryzacji, że albo nie zrozumiała, albo nie chciała zrozumieć, na czym polegać miała nasza metoda pracy. Planowaliśmy realizować  poprzez indywidualną, osobistą i SYSTEMATYCZNĄ aktywność publicystyczną kształtowanie i rozwijanie u siebie dwóch podstawowych kompetencji:

  1. kompetencji społecznych (między innymi śledzenia i rejestrowania tego co dzieje się wokół nas: w szkole, mieście, regionie lub co dotyczy rozwoju i dobrostanu emocjonalnego młodzieży) oraz
  2. kompetencji cyfrowych (zarządzania nowymi technologiami sieciowymi oraz umiejętnością sterowania swoim wizerunkiem w wyszukiwarkach internetowych. (taka forma nadgonienia braków w zakresie edukacji informatycznej w szkołach - alerty na ten temat Komisji Europejskiej od 2014 r. i Forum Ekonomicznego w Davos od 2005 r,)

Niezależnie od tego, czy ktoś nie zrozumiał o co chodzi, czy NIE CHCIAŁ zrozumieć (bo był mentalnie nieobecny na lekcjach)  powszechnym faktem jest zbojkotowanie przez przeważającą większość uczniów przyjętej metody pracy. Prace, jeśli w ogóle były wykonywane najczęściej nie miały noc wspólnego z przyjętymi założeniami i celami a ich poziom informatyczny nader często sprowadzał się do intuicyjnego działania bez pofatygowania się skorzystania z instrukcji  ,,jak to zrobić poprawnie technicznie'' (narzędzia dla sieciowych kompetencji cyfrowych były wyjaśniane na lekcjach oraz dla nieobecnych oraz nieuważających dostępne są w naszym systemowym serwisie POMOCY).
To zresztą stało się przyczyną zrezygnowanie przeze mnie z realizacji zajęć dziennikarskich w klasach IIIB oraz z większością klasy IVB. 

Co zmieniamy od przyszłego semestru:

W związku z zaistniałą sytuacją, od dnia dzisiejszego, zmieniamy metody pracy naszej innowacji pedagogicznej rezygnując z dotychczasowego przywileju realizacji na naszych zajęciach swojego osobistego auto-rozwoju. Koniec z wolnością i samodzielnością. Wracamy w drugim semestrze do modelu szkoły 19-wiecznej: NAUCZANIA I KONTROLI z OCENIANIEM:

  1. Nauczyciel na każdej lekcji będzie uczył nowych zagadnień i kompetencji.
  2. Uczennica/uczeń będzie stosowała/stosował poznane narzędzia cyfrowe oraz formy ekspresji w formie obowiązkowego zadania do wykonania. Za poprawność merytoryczną i techniczną będzie miał wystawianą ocenę.
  3. Nie wykluczamy w czasie trwania semestru przeprowadzania tzw, ,,kartkówek'' sprawdzających przekazaną wiedzę. 
  4. Zawieszamy również możliwość poprawienia zaległych prac w dowolnym czasie. (Uzupełnienie lub poprawienie będzie można zrealizować w terminie do 2 tygodni.)
  5. Planowane w drugim semestrze warsztaty robocze oraz pokazowe konferencje prasowe z zaproszonymi gośćmi oraz w ramach zajęć dziennikarskich  realizowane będą tylko w klasie 1B z włączeniem uczniów klas starszych wymienionych w punktach poniżej,

Co pozostaje bez zmian:

  1. Nadal podtrzymujemy decyzję, że osoby, które w ramach naszych zajęć realizują projekt Olimpiady Zwolnionych z Teorii (3 grupy) nie dotyczą te zmiany. Mogą nadal realizować swój projekt. Cieszymy się, że wszystkie 3 grupy ,,zmieściły się w terminie oddania kolejnego etapu realizacji projektu: PLANOWANIE. Termin minął wczoraj, dnia 10 stycznia o godzinie 21:oo. Obecnie wszystkie 3 grupy oczekują na uwagi do złożonych projektów i będą miały czas na wprowadzenie uzupełnień i poprawek do opisu planowanych zajęć.

  2. Nadal również, w ramach przyjętej metody naszej dziennikarskiej innowacji pedagogicznej zaliczana będzie w ramach przedmiotu indywidulna aktywność dziennikarska realizująca wspomniane wyżej kompetencje społeczne i cyfrowe szczególnie u osób zaangażowanych kreatywnie w naszym patronackim Miesięczniku Społeczno-Kulturalnym KREATYWNI, szkolnym radiem internetowym lub Radiowym Studiem Piosenki w naszym studiu nagrań. 

Dla drugiego semestru zmodyfikowany zostanie i opublikowany w nowej wersji przedmiotowy system oceniania dostosowany do powyższych zmian.

My w sieci

Zasoby sieciowe dziennikarskiej innowacji: 

Patronat Medialny


Innowacja pedagogiczna jest realizowana pod patronatem medialnym i we współpracy z Miesięcznikiem Społeczno-Kulturalnym KREATYWNI (http;//e-kreatywni.eu) Wyróżniający się uczniowie z klas dziennikarskich (za zgodą prawnych opiekunów/rodziców) odbywają staż dziennikarski w redakcji miesięcznika. Miesięcznik Kreatywni zajmuje się promocją młodych pozytywnych, kreatywnych i solidarnych. Jest również organizatorem różnych konkursów dla dzieci i młodzieży dla inicjowania ich kreatywności.

 

 

kontakt


VI Liceum Ogólnokształcące im. Obrońców Helu
ul. Głęboka 11
80-759 Gdańsk

STUDIO RADIOWE
sala nr 07 (parter)

Koordynator:

Janek Jackowicz Korczyński

jan-korczynski@vilogdansk.pl
facebook.com/janekjk/

Finansowanie innowacji

Innowacja pedagogiczna jest finansowana ze środków przyznanych przez Urząd Miasta Gdańsk.