Ustala się dla naszej dziennikarskiej innowacji pedagogicznej następujący przedmiotowy system oceniania (stan na dzień : 9września 2022 r.)
Przepustką dla oceny DOBREJ (4) (słownie: uczeń dobrze realizuje dziennikarską innowację pedagogiczną) są:
- regularne, cotygodniowe rozwijanie swoich kompetencji społecznych w ramach realizacji szkolnej agencji informacyjne: ZOBACZ: Rozwijanie kompetencji społecznych (obowiązkowe): SERWIS INFORMACYJNY. Braki w zakresie tego działania skutkują obniżeniem oceny do oceny niedostatecznej włącznie. Każdego ucznia obowiązuje publikacja co najmniej jednego NEWSA na tydzień. Braki w tej aktywności mogą być uzupełnione
- W przeciągu semestru realizuje co najmniej 3 inne działania dziennikarskie (nagrania dla radia lub dowolne publikacje w działach
Ocena BARDZO DOBRA (5) zarezerwowana jest dla osób, które bardzo dobrze realizują aktywność dziennikarską w innych działaniach dziennikarskich. (publikują co najmniej 3 pozycje semestralnie w działach
- PUBLIKACJE (artykuły, felietony, reportaże, recenzja, proza, poezja),
- MULTIMEDIA (audio, wideo, foto, twórczość plastyczna) lub
- NAGRANIA DLA RADIA (zapowiedzi i.t.p)
Ocena CELUJĄCA (6) przysługuje uczniom wyróżniającym się w zewnętrznych w stosunku do szkolnej platformy ćwiczeniowej (pressmedia.vilogdansk.pl) publikacjach oraz znaczącej aktywności w naszym radiu internetowym.
Jeżeli uczennica/uczeń ma swoje własne publikacje w Internecie nie uwzględnione w ocenianiu jego aktywności i kreatywności powinien je wskazać nauczycielowi, aby mogły być uwzględnione w ocenie z dziennikarskiej innowacji pedagogicznej.
UZASADNIENIE:
Powyższe zasady systemu oceniania wynikają wprost i jednoznacznie przyjętej metodzie realizacji naszej dziennikarskiej innowacji pedagogicznej: UCZENIE SIĘ PRZEZ DZIAŁANIE w zakresie rozwoju osobistych kompetencji cyfrowych (bardziej pragmatycznie niż w programie nauczania przedmiotu informatyka) oras kompetencji społecznych. (tu między innymi otwarcie orientowanie się w realiach środowiska społecznego w jakim żyjemy)