Innowacja pedagogiczna:
uczenie się przez działanie (learning by doing):
DZIENNIKARSTWO INTERNETOWE narzędziem rozwoju kompetencji społecznych oraz cyfrowych
w miesiącach: październik - grudzień 2019 r. pilotażowo była wprowadzana w dwóch klasach 1-wszych z profilem artystyczno-dziennikarskim w VI LO w Gdańsku. Uczniom, którzy wybrali do swojego osobistego rozwoju kierunki dziennikarskie miała stworzyć możliwości dziennikarskiej specjalizacji poprzez prawdziwe reporterskie działania (learning by doing).
Wszystkich uczniów tych klas obowiązywało w trakcie pierwszego semestru stałe zadanie wchodzące w zakres podstaw programowych nauczania ogólnego przedmiotu informatyka. Opis zadania znajduje się tutaj: http://pressmedia.vilogdansk.pl/index.php/zadanie
Podsumowanie, ocena i opis aktywności każdego z uczniów klas pierwszych z profili artystyczno-dziennikarskich będą dostępne w naszym systemie dla każdego z uczniów indywidualnie. Publicznie dostępna jest tylko lista uczniów natomiast podsumowanie aktywności każdej uczennicy lub ucznia jest widziane tylko:
- dla niego samego po zalogowaniu do strefy redakcyjnej
- dla nadzoru pedagogicznego (wychowawcy klasy, dyrekcja szkoły) po zalogowaniu do strefy redakcyjnej
- Rodzice/prawni opiekunowie uczennicy/ucznia po podaniu hasła dostępu przekazanego im przez koordynatora projektu.
W drugim semestrze roku szkolnego 2019/20 nasza innowacja wejdzie w etap włączenia do niej innych szkół Gdańskich i stworzenia szkolnych zintegrowanych w sieci redakcji młodzieżowych. Celem działania jest wsparcie ich aktywności w rozwijaniu kompetencji społecznych oraz cyfrowych a efektem współpracy będzie wydawane wspólnie czasopismo.
Na potrzeby powstających wirtualnych szkolnych redakcji dziennikarsko-medialnych od 2 semestru (zaraz po feriach zimowych ) zostanie reaktywowana AKADEMIA MŁODEGO DZIENNIKARZA jaką poradziliśmy w projekcie EYIA w minionych latach.