Dzisiejsze ogłoszenie jest pierwszym oficjalnym potwierdzeniem nowej gry z serii Wiedźmin od czasu premiery poprzedniej gry jednoosobowej CD PROJEKT RED, AAA RPG z tej serii — Wiedźmin 3: Dziki Gon — która zdobyła łącznie 250 Gier Roku nagrody, a później został rozszerzony o dodatki Hearts of Stone oraz Blood & Wine.
Zdjęcie zwiastuna nowej gry przedstawia medalion, któremu towarzyszy fraza A New Saga Begins. Poza tym wstępnym potwierdzeniem nowej sagi w serii Wiedźmin nie podano żadnych dalszych szczegółów — takich jak ramy czasowe rozwoju lub data premiery.
CD PROJEKT RED ogłosił również, że przejdzie na Unreal Engine 5 w ramach wieloletniego partnerstwa strategicznego z Epic Games. Od czasu premiery Wiedźmina 2: Zabójcy Królów w 2011 roku, CD PROJEKT RED wykorzystuje do tworzenia swoich gier własną technologię REDengine. Nowa współpraca z firmą Epic obejmuje nie tylko licencjonowanie, ale także rozwój techniczny Unreal Engine 5, a także potencjalne przyszłe wersje Unreal Engine, w stosownych przypadkach. Deweloperzy z CD PROJEKT RED będą współpracować z tymi z Epic, a głównym celem będzie pomoc w dostosowaniu silnika do doświadczeń w otwartym świecie, począwszy od tworzenia kolejnej gry z serii Wiedźmin.
Wypowiadając się na temat wykorzystania silnika Unreal Engine 5 w tej i przyszłych grach, CTO CD PROJEKT RED, Paweł Zawodny stwierdził:
„Jednym z podstawowych aspektów naszej wewnętrznej transformacji RED 2.0 jest znacznie silniejsza koncentracja na technologii, a nasza współpraca z Epic Games opiera się na tej zasadzie. Od początku nie braliśmy pod uwagę typowej umowy licencyjnej; zarówno my, jak i firma Epic postrzegamy to jako długoterminowe, satysfakcjonujące partnerstwo technologiczne. Dla CD PROJEKT RED ważne jest, aby od jak najwcześniejszego etapu ustalić kierunek techniczny naszej następnej gry, ponieważ; w przeszłości poświęcaliśmy dużo zasobów i energii na ewolucję i adaptację REDengine z każdym kolejnym wydaniem gry. Ta współpraca jest tak ekscytująca, ponieważ zwiększy przewidywalność i wydajność rozwoju, jednocześnie dając nam dostęp do najnowocześniejszych narzędzi do tworzenia gier. Nie mogę się doczekać wspaniałych gier, które stworzymy przy użyciu Unreal Engine 5!”