Innowacja pedagogiczna:
uczenie się przez działanie (learning by doing)
.

DZIENNIKARSTWO INTERNETOWE narzędziem rozwoju kompetencji społecznych oraz cyfrowych

Lekcja odwrócona w dniu 1 grudnia 2022 r.

Dotyczy klasy VI B
W dniu dzisiejszym lekcja jest typowo warsztatowa i w formie wymuszenia działania. Zajęcia warsztatowe dzisiaj są pewną formą sprawdzianu.  PRZECZYTAJ NIŻEJ i ZABIERZ SIĘ DO DZIAŁANIA.

UWAGA, dodatkowy bonus:
To się zdarzam że technicznie nawala sprzęt w szkolnej pracowni komputerowej w trakcie lekcji. Tym samym dopuszcza się uzupełnienia poniższego zadania w terminie późniejszym, to jest do dnia 7 grudnia 2022 r włącznie.


TU>>>: WYNIKI PRACY NA LEKCJI

W związku z brakiem możności mobilizacji do regularnego włączenia się w reporterską obserwację tego co dzieje się w naszej szkole, mieście, województwie czy w dziedzinie osobistych zainteresowań ucznia i odnotowywaniem tego w postaci notatki w serwisie informacyjnym (,,na miłość boską" - tylko jedna notatka tygodniowo, którą często można było wykonać na lekcji!!!) jednorazowo w dniu 1 grudnia wprowadza się zmianę ustalonego wcześniej przedmiotowego systemu oceniania i za poprawny udział w dzisiejszej dzisiejszej lekcji przysługuje ocena cząstkowa w skali od 1-5 zależna od poprawności sporządzenia POPRAWNEGO zapisu w serwisie INFORMAZCYJNYM. 

  1. Każdy uczeń ma na to tylko 45 minut czasu a poza tym czasem każdy sporządzony NEWS oceniany będzie jak wcześniej ustalono system +/-
  2. Na ocenę (5) z dzisiejszej lekcji wymagane jest sporządzenie co najmniej 2 poprawnych notatek serwisu informacyjnego. Ocena zależy też od jakości i poprawności notatki informacyjnej.

  3. W wypadku jakiegokolwiek (!!!) braku możliwości wykonania zadania na swoim koncie redakcyjnym  notatkę należy dostarczyć jeszcze w czasie lekcji nauczycielowi za pomocą Messengera lu poczty elektronicznej na konto: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. . 
    W takiej sytuacji należy:


    1. samemu się zatroszczyć (można uzgodnić z koleżankami i kolegami) aby nie powtarzać informacji opublikowanych już przez inne osoby.

    2. Na końcu notatki wytłumaczyć z jakiego powodu nie można było wykonać zadania na platformie PRESSMEDIA. W wypadku uzasadnionych przeszkód niestandardowe przysłanie notatki nie będzie miało wpływu na ocenę. Nauczyciel dopisze ją do systemu.

    3. Przysyłając pracę poza systemem, każdy jej element należy zaopatrzyć w etykietę, np: Tytuł = [treść tytułu] (itd)


  4. PRZYPOMINAMY NIEZBĘDNE WARUNKI POPRAWNOŚCI NOTATKI SERWISU INFORMACYJNEGO:

    1. Tematyka jedna z: nasza szkoła, Miasto Gdańsk, Trójmiasto, Pomorze, dziedzina mojej osobistej pasji...

    2. poprawnie sformułowany tytuł

    3. poprawnie sformułowany LID
      (zajawka) [w systemie odgraniczenie czerwoną linią funkcji WIĘCEJ, ppza systemem oddziel lid od pozostałej treści poziomą linią]

    4. Wyczerpując treść informacji (kto, co, gdzie, kiedy)

    5. Podanie źródła informacji

    6. Przypisanie do odpowiedniej kategorii (NEWS - SERWiS INFORMCYJNY)

    7. przypisane do wybranych podkategorii serwisu

    8. dodatkowo w podkategorii należy uwzględnić: news2022-12-01

  5. Jedyna pomoc na jaką można liczyć od nauczyciela w trakcie wykonywania niniejszego zadania to pomoc w odzyskaniu hasął do naszej platformy dziennikarskiej.

  6. Oceny za wykonane zadanie będą wystawione do dnia 8 grudnia 2022 r.

  7. Dzisiejsza lekcja jest równocześnie formą badania ankietowego dla przygotowywanego obszernego felietonu/artykułu na temat kondycji dzisiejszej szkoły oraz pozycji i roli uczniów w szkole.
    Publikacja ta jest przygotowywana jako rezonans konferencji „Kompetencje kluczowe XXI wieku - Fair Influencer” zrealizowanej w ramach projektu międzynarodowego Erasmus+ „EU WISE – Young Citizens & Consumers” , która odbyła się w naszej szkole w dniu 28.11.2022 r.

Innowacja pedagogiczna jest finansowana ze środków przyznanych przez Urząd Miasta Gdańsk.

Free Joomla! templates by AgeThemes